Sportovní centrum PRO ŽENY

Joga

Cílem jakékoliv formy jógy je harmonické fungující fyzické tělo a správné proudění životní energie v něm, dále pak stabilní, klidná a vnímavější mysl. Na fyzické úrovni nás učí naslouchat svému tělu, porozumět mu a také ho zbytečně nepřepínat. Díky cvičení se tělo stává odolnější, silnější a pružnější. Učí nás pracovat s dechem, rozproudit a zharmonizovat energii ve svém těle. Ten, kdo ovládl své fyzické tělo, svůj dech, ovládá i nervy a myšlenky. Správně dýchat je velmi důležité. Kromě dechu souvisí životní energie i s myslí. Aby se stala naše mysl vnímavější a stabilnější je třeba ji zklidnit. Při cvičení hathajógy si každý najde to co je v danou chvíli pro něj důležité – tělo, dech, mysl a nebo spojí vše v jedno.

Ačkoliv jóga jako taková je jen jedna, může na sebe brát mnoho podob. Jóga pro začátečníky je vhodná pro ty z Vás, které nemáte zkušenost, nebo jen v sobě nosíte obavy, přestože jste zvyklé cvičit jiným způsobem. Pro ty z vás, které máte náruživější a živou povahu, je pro Vás náročné setrvat nehybně delší dobu ve statických pozicích a naopak Vás to ještě více rozruší je tady Power jóga, kde naopak tělo je tím prvotním prostředkem který nás posouvá k cíli. Cvičíme dynamicky a neustálým opakováním nakonec ztišení mysli nastává také. Jemná Hatha jóga je naopak pro ty z Vás, které již máte v životě nastaveno ztišení a zastavení jako prioritu, vychutnáváte si jakoukoliv chvilku klidu a v souladu s jemným praktikováním jógových pozic (ásán), meditačních a relaxačních technik se toužíte posunout k vyšším stavům vědomí.


Teens joga

Jóga pro náctileté slečny. Cvičení zaměřené na hormonální rovnováhu, kdy je lekce vedena jak prakticky se zaměřením na balanční pozice, tak teoreticky, kdy lektorka s dívkami rozebírá jednotlivé fáze cyklu a reakce těla a psychiky na hormonální výkyvy. Okamžiky, v kterých se najde každá žena, nicméně v dospělosti už svá těla více známe, známe své reakce a potřeby. Dívky v pubertálním věku se ocitají pod nadvládou svých hormonů, výkyvů nálad a proto je toto cvičení zaměřeno na posílení těla, ale především duševní harmonie, stability, na poznávání svých potřeb a využívání jednotlivých fází cyklu pro co nejlepší fungování. Balanční pozice jsou u mladých velice oblíbené, platí zde, že zkouším a soutěžím sama se sebou, dokud nezvládnu. Jakmile ano, posouvá se příčka dál a nastupuje pozice náročnější, jak na sílu těla, tak na sílu a hloubku soustředění se :o)). V neposlední řadě je pak toto cvičení také velmi zábavné :o). Lekce je určena dospívajícím dívkám